Üldised Leedu ja Saksamaa UAB "Kreisel Vilnius" müügitingimused ja -reeglid
Andmete töötlemine reklaami eesmärgil
Täname, et tunnete huvi meie ettevõtte vastu. Võtame teie privaatsust ja isikuandmete kaitset väga tõsiselt.
Kui ostate toote meie ettevõttest, saate meie kliendiks, ning sellisel juhul töödeldakse teie isiku- ja kontaktandmeid, välja arvatud juhul, kui esitate konkreetse keeldumise, et edastada teavet meie toodete kohta.
Teie isikuandmete töötlemise õiguslik alus reklaami eesmärgil on Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta isikuandmete kaitse üldmäärus nr 2016/679 (EL). See on õigustatud huvi, mis on seotud klientidega suunatud otseturundusega.
Teil on õigus igal ajal mitte nõustuda, et teie isikuandmeid töödeldakse, saates teate järgmisele aadressile: UAB „Kreisel Vilnius“, Metalo g. 6, 02190 Vilnius, või e-posti aadressile kreisel@kreisel.lt. Teavet isikuandmete kaitse kohta leiate meie veebisaidilt www.kreisel.lt.
§ 1. Üldsätted
1. Käesolevad Reeglid on pooltele siduv õiguslik dokument, mille eesmärk on reguleerida ostja ja müüja vastastikuseid kohustusi ja õigussuhteid (õigusi, kohustusi ja vastutust), mis on seotud Leedu ja Saksamaa UAB „Kreisel Vilnius“ poolt pakutavate kaupade müügiga ostjale. 2. Leedu ja Saksamaa UAB „Kreisel Vilnius“ ostjad on eranditult äriühingud (juriidilised isikud). 3. Leedu ja Saksamaa UAB „Kreisel Vilnius“ ei tegele e-kaubandusega. 4. Reeglites kasutatud mõisted:
5. Käesolevad Reeglid esitatakse ostjale tutvumiseks ja kinnitamiseks, kui ühekordse kaubatellimuse kinnituse lisa. Korduva kauba ostu-müügi korral sõlmivad ostja ja müüja kirjaliku ostu-müügilepingu. Lisaks on võimalik käesolevate Reeglitega tutvuda veebilehel www.kreisel.lt.
§ 2. Kauba hind
1. Teave kaupade ja muud teated, mis on esitatud müüja veebisaidil www.kreisel.lt, on üksnes informatiivse iseloomuga. Müüja esitatud standardid ja näidised on üksnes illustratiivsed ja näitlikud materjalid. 2. Konkreetne kaupade sortiment ja nende hinnad määratakse kindlaks ostjale saadetavas äripakkumises, mis kehtib ainult konkreetse tellimuse puhul. 3. Ostja, kes pole sõlminud müüjaga kirjalikku kaupade ostu-müügilepingut, peab enne tellimuse esitamist pöörduma müüja poole äripakkumise saamiseks.
§ 3. Kauba tellimise kord
1. Ostja, soovides osta müüja poolt müüdavat kaupa, saadab e-kirja aadressile kreisel@kreisel.lt, kus esitab vabas vormis tellimuse, märkides tellitava kauba nimetuse, koguse, soovitud kauba kättesaamise/kohaletoimetamise viisi ja kohaletoimetamise aadressi. 2. Müüja, olles saanud ostja tellimuse, saadab hiljemalt 2 (kahe) tööpäeva jooksul ostja määratud e-posti aadressile tellimuse kinnituse – äripakkumise, milles märgitakse müügiks pakutavate kaupade nimetused, kogused, hinnad ja võimalik tarnekuupäev. Koos tellimuse kinnitusega saadab müüja ostjale ka ettemaksuarve, milles on viide nendele Reeglitele veebilehel www.kreisel.lt. 3. Müüja saadetud tellimuse kinnitus – äripakkumine ja ettemaksuarve kehtivad 5 (viis) tööpäeva. 4. Ühekordne ostu-müügileping loetakse sõlmituks hetkest, mil ostja tasub tellimuse eest vastavalt talle esitatud ettemaksuarvele. Kuid müüja ei alusta tellimuse täitmist enne, kui ettemaks on laekunud müüja arvelduskontole. 5. Ettemaksuarve tasumine kinnitab ka seda, et ostja on nende Reeglitega tutvunud.
§ 4. Arvelduste kord kauba eest
1. Kauba müük vormistatakse vastavalt Leedu Vabariigi õigusaktides sätestatud korrale. 2. Kauba eest tasub ostja ettemaksuga või vastavalt kirjalikus ostu-müügilepingus sätestatud maksetingimustele. Maksmine toimub ülekandega müüja pangaarvele. 3. Kõik summad ja maksed arvestatakse ja tasutakse eurodes. 4. Kui müüja saab väiksema summa, kui on ette nähtud müüdud kauba eest, on tal õigus oma äranägemisel, sõltumata ostja juhistest, kasutada ostja makseid esmajärjekorras viiviste katteks ning valida, millise kauba eest võlg tasutakse. 5. Kui ostja ei tasu kauba eest õigeaegselt, on müüjal õigus anda võla sissenõudmine üle valitud kolmandale isikule. Kõik põhjendatud ja mõistlikud võla sissenõudmise kulud katab ostja.
§ 5. Kauba vastuvõtmise – üleandmise kord
1. Ostja tellitud kaup antakse üle ostja esindajale (isikule, kes esitab ostja töötõendi), kes kinnitab sobiva kauba vastuvõtmise fakti oma allkirjaga ostudokumentidel. Sellest hetkest alates muutub kaup ostja omandiks. Müüja ei vastuta juhtudel, kui ostja esindaja esitab võltsitud töötõendi või võtab kauba vastu, kuigi töösuhe ostja ja tema esindaja vahel on juba lõppenud, välja arvatud juhul, kui ostja on kirjalikult andnud müüjale juhised mitte üle anda kaupa konkreetsele isikule. 2. Pooled võivad kirjalikult kokku leppida, et kaupa on volitatud vastu võtma ainult kindlad ostja esindajad. Sellisel juhul teavitab ostja müüjat koos tellimusega kirjalikult isikutest, kellel on õigus võtta ostja nimel vastu müüdavat kaupa ja kinnitada selle vastuvõtmise fakti. 3. Kaupa ei anta ostjale üle, kui ostja esindajal puudub volitus kaupa vastu võtta, kui ostja esindaja ei esita töötõendit, kui esitatud töötõend ei kehti või kui ostja ei ole täielikult tasunud kauba eest, mille maksetähtaeg on möödunud. 4. Kauba vastuvõtmise – üleandmise aktina käsitletakse mõlema poole allkirjastatud veokirja, kui ei koostata muud dokumenti. 5. Kauba kogust, nomenklatuuri ja kvaliteeti kontrollib ostja hoolikalt kauba vastuvõtmisel. Kõik märkused kauba puuduste kohta peab ostja esitama kauba vastuvõtmise ajal. Kauba varjatud puuduste osas võib ostja esitada kirjalikke pretensioone mitte hiljem kui 14 (neljateistkümne) päeva jooksul alates kauba vastuvõtmisest. Kauba defektide või puuduste akti peavad allkirjastama ostja ja müüja esindaja. Kui müüja ei saa 14 (neljateistkümne) päeva jooksul alates kauba üleandmisest pretensioone kauba kvaliteedi osas, loetakse, et kaup on kvaliteetne ja puudusteta. Sellisel juhul kaotab ostja õiguse esitada pretensioone kauba kvaliteedi osas ja keelduda kauba hinna või selle osa tasumisest. 6. Kui kaup on defektne, mis on vormistatud lepingus sätestatud korras, peab müüja selle tasuta asendama analoogse defektideta kaubaga 14 päeva jooksul alates defektide või puuduste akti allkirjastamise kuupäevast. Kui müüjal pole võimalik seda teha, peab ta 7 (seitsme) tööpäeva jooksul tagastama ostjale kogu kauba eest tasutud summa. 7. Müüjal on õigus lükata kuni 30 (kolmekümne) päeva võrra edasi defektide ja puuduste akti allkirjastamine ja/või kauba asendamine uuega, kui kaup saadetakse tootja ekspertiisi. 8. Müüja ei vastuta kauba kvaliteedi halvenemise eest, kui ostja või isikud, kellele ostja kauba edasi andis, kasutasid kaupa eesmärkidel, milleks see ei ole ette nähtud, ei järginud juhistes toodud nõudeid, rikkusid kauba transportimise, hoiustamise, kasutamise ja/või ladustamise eeskirju, samuti juhul, kui kaubal on nähtavad pakendi- või muud välised defektid, mille osas ei ole kauba üleandmisel kirjalikult kokku lepitud, või kui kauba kvaliteedi halvenemine on tingitud ostja või teiste isikute tegevusest, kellele ostja kauba edasi müüs.
§ 6. Kauba pakend
1. Müüja teeb kõik võimaliku, et kaup oleks nõuetekohaselt pakendatud. 2. Kauba transportimiseks alustel kasutatakse ainult korduvkasutatavaid puidust aluseid. 3. Tara (aluste) maksumus ei sisaldu kauba hinnas. Tara (aluste) maksumus lisatakse igal korral ostjale väljastatavasse käibemaksuarvesse. 4. Ostjal ei ole kohustust, kuid tal on õigus oma transpordiga tagastada müüjale saadud tara (alused). Sel juhul allkirjastavad pooled tara (aluste) tagastamise akti, milles märgitakse ostja tagastatud tara (aluste) kogus. 5. Põhinedes poolte allkirjastatud tara (aluste) tagastamise aktile, väljastab müüja ostjale 5 (viie) tööpäeva jooksul pärast akti allkirjastamist krediitarve ostja tagastatud tara maksumuse kohta. 6. Poolte kokkuleppel arvestab müüja krediitarves märgitud summa maha kui ostja ettemakse müüjale kaupade eest või kannab selle ostja pangakontole.
§ 7. KMKR arvete esitamise kord
1. Müüja kohustub ostja määratud e-posti aadressile saatma ostjale väljastatud KMKR arved, mis vastavad kõigile käibemaksuseaduse §-de 79, 80 ja 82 ning Leedu Vabariigi Valitsuse määruse nr 780 „Maksude arvestamiseks kasutatavate raamatupidamisdokumentide väljastamise ja tunnustamise eeskirjade kinnitamine“ nõuetele. 2. Kui KMKR arve esitatakse e-posti teel, ei väljastata paberkandjal KMKR arvet. 3. Kui ostja ei saa viie (5) tööpäeva jooksul ostja määratud e-posti aadressile KMKR arvet ostetud kaupade eest, peab ta sellest müüjat kirjalikult teavitama, märkides konkreetse tellimuse, mille alusel KMKR arvet ei saadud. Vastasel juhul loetakse, et ostja on KMKR arved kätte saanud. 4. Ostja, kelle e-posti aadress muutub, peab sellest müüjat kirjalikult teavitama hiljemalt ühe (1) tööpäeva jooksul, märkides uue e-posti aadressi, kuhu soovitakse saada KMKR arveid. Vastasel juhul ei vastuta müüja viivitusega saadetud või valele aadressile saadetud KMKR arve eest.
§ 8. Poolte vastutus
1. Pooled vastutavad selle eest, et Lepingus sätestatud kohustused oleksid täidetud nõuetekohaselt ja õigeaegselt vastavalt Leedu Vabariigi seadustele. 2. Kui ostja lõpetab lepingu ühepoolselt ilma müüja süüta, on ostja kohustatud hüvitama müüjale tekkinud kahju. Pooled vastutavad ainult teisele Poolele tekitatud otsese kahju eest. 3. Kui ostja ei täida täielikult või osaliselt oma maksekohustusi müüja ees Lepingus sätestatud korras ja tingimustel, on ostja kohustatud tasuma viivist 0,2% (kaks kümnendikku protsenti) tasumata (või hilinenud) summa suurusest iga viivitatud maksepäeva eest. 4. Viivise tasumine ei vabasta Poolt Lepingust tulenevate kohustuste täitmisest. 5. Lepingu võib lõpetada kumbki Pool, teavitades teist Poolt vähemalt 30 (kolmkümmend) päeva enne Lepingu lõpetamist, kui teine Pool on Lepingut oluliselt rikkunud. Lisaks Leedu Vabariigi tsiviilkoodeksi artiklites 6.217 ja 6.379 sätestatud juhtudele loetakse ostja oluliseks lepingu rikkumiseks ainult juhul, kui ta ei tasu esitatud kirjaliku nõude alusel müüja ees võlga üle 15 päeva pärast nõude saamist. 6. Kui Leping lõpetatakse ja pooled ei ole omavahel täielikult arveldusi teinud, jäävad Lepingus sätestatud maksete, leppetrahvide ja vaidluste lahendamise tingimused kehtima seni, kuni kõik arveldused vastavalt sellele Lepingule on lõpule viidud.
§ 9. Erakorralised asjaolud
1. Pooled ei vastuta Lepingust tulenevate kohustuste täieliku või osalise täitmata jätmise eest, kui see toimub vääramatu jõu asjaolude tõttu. Pooled mõistavad vääramatu jõu (force majeure) asjaolusid nii, nagu need on sätestatud Leedu Vabariigi tsiviilkoodeksis. 2. Lepingu pool, kes ei suuda eespool nimetatud asjaolude tõttu oma kohustusi täita, peab sellest teist Lepingu poolt kirjalikult teavitama hiljemalt 15 (viieteistkümne) kalendripäeva jooksul pärast selliste asjaolude ilmnemist. Teise Poole hilinenud või sobimatu teavitamine või sellekohase teabe esitamata jätmine võtab temalt õiguse viidata nimetatud asjaoludele kui vastutusest vabastavale alusele kohustuste hilinenud või mittenõuetekohase täitmise või täitmata jätmise eest. 3. Kui nimetatud asjaolud kestavad kauem kui 1 (üks) kuu, võivad pooled vastastikusel kokkuleppel Lepingu lõpetada.
§ 10. Lõppsätted
1. Pooled kohustuvad säilitama vastastikustes suhetes konfidentsiaalsust: mitte avaldama kolmandatele isikutele üheski vormis (kirjalikult, suuliselt või muul viisil) kommerts-, äri- või finantsteavet, millega nad on Lepingu raames tutvunud. 2. Kui muutuvad aadressid, telefoninumbrid, e-posti aadressid või pangarekvisiidid, kohustuvad pooled teineteist sellest viivitamata kirjalikult teavitama. Pool, kes ei ole muutustest teatanud, ei saa esitada vastuväiteid teise Poole tegevustele, mis on tehtud Lepingus sätestatud korras teatatud rekvisiitide alusel. 3. Kõik Lepinguga seotud vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse vaidlused Leedu Vabariigi kohtus vastavalt Leedu Vabariigi seadustele. Territoriaalne kohtualluvus määratakse müüja registrijärgse aadressi järgi. 4. Kõikides muudes Lepingu reguleerimata küsimustes juhinduvad pooled Leedu Vabariigi seadustest ja õigusaktidest.
§ 11. Reeglite muutmine
1. Müüjal on õigus igal ajal uuendada ja/või muuta käesolevaid Reegleid, et kajastada vajalikke muudatusi või õiguslikke muudatusi. Uued Leedu ja Saksamaa UAB „Kreisel Vilnius“ üldised müügireeglid kehtivad alates nende avaldamise hetkest.
Vilnius, 2023. aasta aprill